מתמטיקה היא "שפת" המדע, הטכנולוגיה וההנדסה וחוסר שליטה בה גורם כבר מגיל צעיר לרתיעה מתחומים הדורשים רקע מתמטי ברמה סבירה. בהיותה שפה, המתמטיקה משמשת לארגון המחשבה ומאפשרת הכללות במדעי הטבע וברוב מדעי החברה. אחת התוצאות החשובות ביותר בסביבות למידה המשלבות רובוטיקה היא יכולתם של תלמידים לעבוד בצוות, להגיע במשותף למידע ולהפכו לידע בר קיימא מתוך עניין ורצון.
מטרות התכנית
שיפר הישגי התלמידים במתמטיקה ומדעים.
הורדת רמת החרדה ממתמטיקה ומדעים.
העלאת מוטיבציה פנימית של התלמידים ללמוד את תחום ה- STEM.
הגדלת מספר התלמידים הבוחרים ללמוד מדע.
השבחת הידע המקצועי של המורים ועדכון שיטות הוראתם.
יצירת רצף לימודי מתפתח במתמטיקה ומדעים מגילאי גן ועד לבית הספר העל יסודי למניעת נקודות השבר הקריטיות במעברים בין שלבי הרצף השונים.
פתיחת אופק אקדמי הנדסי לתלמידים.
שיפור יכולות התלמידים לעבוד בצוות.
שיפור יכולות התלמידים לעבוד בצוות.
רשויות המח"ר
שיפר הישגי התלמידים במתמטיקה ומדעים.
מ. א. הגלבוע
עיריית נתניה
עיריית אור יהודה
עיריית קרית גת
מ. מ. בית ג'אן
עריית עפולה
מ. א. בקעת הירדן
מ. מ. בוקעתא ברמת הגולן
עיריית אום אל פחם
מ.א. אשכול
מ.א. נחל שורק
ליווי מחקרי
תכנית המח"ר מלווה במחקר אקדמי עדכני, הבוחן כיצד סביבת למידה המבוססת רובוטיקה Robotic Based Learning) RBL) המשלבת למידה מבוססת בעיות Problem Based Learning) PBL) מפתחת חשיבה מתמטית ודפוסי חשיבה של מהנדסים Engineering Habits of Mind) EHoM). בקרב התלמידים.
צוות אקדמי המלווה את התכנית
פרופ' משה שהם, ראש המרכז לרובוטיקה בפקולטה להנדסת מכונות (הטכניון); ד"ר ניר בן דוד, הפקולטה למתמטיקה (הטכניון); פרופ' שי שהם (NYU); ד"ר יבגני קורצ'נוי, הפקולטה להנדסת מכונות (הטכניון); פרופ' אמיר לנדסברג, הפקולטה להנדסה ביו רפואית (הטכניון) וד"ר פארלי סתר (Ytek).